Falešné hovory a umělá inteligence zvyšují úspěšnost nebezpečných útoků

17. února 2025

Útočníci kombinují falešné weby, realistické e-maily a deepfake hovory k získání přihlašovacích údajů. Nedávnou phishingovou kampaň provázel důvěryhodně znějící telefonát, při němž podvodníci žádali ověřovací kód pro „obnovení“ účtu, po jeho sdělení získali kontrolu nad e-mailem i propojenými službami. Takové neuvážené jednání může vést až k odcizení identity, finančním ztrátám i právním postihům. I v Česku evidujeme úspěšné útoky využívající tyto metody.

Důrazně varujeme všechny uživatele digitálních služeb, aby neklikali na podezřelé odkazy, nepřihlašovali se na neověřené weby, používali správce hesel, vícefaktorové ověřování a aktuální bezpečnostní software k ochraně svých účtů a zařízení. Při podezřelém telefonátu vždy ověřte informace přímo u své banky nebo instituce jíž se telefonát má týkat a to pouze a výhradně prostřednictvím jejího oficiálního kontaktu – zavěste a zavolejte na oficiální číslo vaší instituce.